Haber

Bugün yapılan çalışmalarla gelecekte jet yakıtlarında tasarruf sağlanacak.

Bugün yapılan çalışmalarla gelecekte jet yakıtlarında tasarruf sağlanacak.

Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nde jet motorları üzerine yürütülen çalışmalarla geleceğin jet motorları için yakıt tasarrufu sağlanması amaçlanıyor.

SİVAS – Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nde jet motorları üzerine yapılan çalışmalarla gelecekte kullanılacak jet motorları için yakıt tasarrufu sağlanması amaçlanıyor.

Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, güçlü akademik kadrosu, ileri teknoloji ile donatılmış laboratuvar altyapısı ve havacılık alanında verdiği eğitimlerle adından söz ettirmektedir. Üniversite bünyesinde kurulan iki laboratuvarında gerçek bir küçük turbo jet motoru bulunmaktadır. Uçak Mühendisliği alanında okuyan öğrencilere uygulama araştırma ve geliştirme imkanı sağlayan tahrik laboratuvarında gerçek bir küçük jet motorunun bulunması öğrencilerin eğitimleri açısından avantaj sağlamaktadır. Öğrenciler, jet motorunun çalışma prensipleri, sıcaklık, basınç ve yakıt tüketimi konularında uygulamalı eğitimlerle kendilerini geliştirirler.

Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Kul, lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin bu tarz donanımlı laboratuvarlarda uygulamalı eğitim almalarının çok değerli olduğunu söyledi.

“Jet motorumuz hem eğitim hem de araştırma ve geliştirme amaçlıdır”

Rektör Kul, laboratuvardaki jet motorunun hem eğitim hem de araştırma geliştirme amaçlı kullanıldığını belirterek, “İtki laboratuvarımızda gerçek bir küçük turbo jet motoru var. Bu jet motoru 3 parçadan oluşuyor: kompresör, yanma odası ve tribün Bu jet motorunda normalde kullanılan jet motor yakıtı kullanılır.Üzerine yerleştirilen sensörler sayesinde kompresör,yanma odası ve tribündeki sıcaklık ve basınç değerlerini gösterir.Yakıt tüketimi veriler anlık olarak gözlemlenebilmektedir.Bu jet motoru hem eğitim hem de araştırma geliştirme amaçlıdır.Burada yapılan tasarımların veya deneysel kuralların geliştirilmesi ile burada jet motorunun performanslarını, itme kuvvetlerini test etmek mümkündür. ve bir uçak veya uçak platformunun ne kadar kuvvetle itilebileceği.

Uçuşta yakıtı minimumda tutacak optimum hızın modellenip veriler elde edildiğini söyleyen Rektör Kul, “Uçak mühendisliği okuyan öğrencilerimizin tahrik alanında uygulamalı eğitimlerde kullanabilecekleri bir sistemdir. Ayrıca akademik hocalarımızın itki alanında Ar-Ge projelerinde kullanacakları küçük bir jet motoru sistemidir.Uçak için.Buradan gerekli olan itme kuvvetlerinin elde edilip edilemeyeceği buradan belirlenebilir.Yakıt tüketimi anlık olarak görüntülendiği için Burada en ideal uçuş hızı ve itme kuvveti ne olmalıdır.Yakıt ne kadar süre yeterli olabilir?Buradan sorular hesaplanabilir.Modelleme ve veri elde etmek mümkün olacaktır.Uygulamalı eğitimin temel prensibi olarak lisans öğrencilerinin yarışmaları , üniversitede böyle bir jet motoru ile deneyim ve sınav çok değerlidir.Gerçek hayattaki çalışma ortamının üniversiteye taşınması hem eğitimi hem de araştırmayı geliştirmiştir. Eğitim için çok faydalı” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu